יום שבת, 20 בפברואר 2010

עמותת המורים לשיטת אלכסנדר משנה כיוון

לפני מספר שנים עמותת ארגון המורים שינתה כיוון ופנתה לכיוון שאז (והיום) נראה בעיני כפחות "אלכסנדרוני".

כחלק מהשינוי נבחר יושב ראש כריזמטי לעמותה אשר אמר שהוא מתכוון להוביל את הארגון למקום שבו למורים לשיטת אלכסנדר תהיה יותר עבודה, השיטה תקבל הכרה רחבה יותר בממסד וכתוצאה מכך מורים לשיטת אלכסנדר יתקבלו כשכירים במוסדות נוספים. בנוסף קיווה שמספר החברים בעמותה יגדל. בהמשך הדרך התקבלה החלטה להיכנס לארגון הגג של הרפואה המשלימה מתוך גישה שלמורים לשיטת אלכסנדר תהיה גם יותר עבודה וגם יתאפשר להם להפעיל לובי בכנסת כך שהם ומטפלים אלטרנטיביים יוכלו לעבוד לפי חוק.

אחרי שיושב הראש עזב את תפקידו לטובת תפקיד יושב ראש ארגון הגג לרפואה משלימה המשיכה דרכו להדהד ולהשפיע.

במהלך הזמן התברר שהכיוון הזה גרם לתוצאות הפוכות מהמובטח: מורים עזבו את העמותה, עמותות רבות עזבו את הארגון והשאירו אותו עם חובות, (התברר שעמותת ארגון המורים לשיטת אלכסנדר היא מבין האחרונה לעזוב) בנוסף, כמובן ,התברר שרוב המורים לשיטת אלכסנדר שלא לימדו לא החלו ללמד ולא נוצרה להם עבודה נוספת.

בתקופה האחרונה חל שינוי. שינוי אשר בה לידי ביטוי בישיבת המליאה האחרונה.

בישיבת המליאה (הסוערת) האחרונה התגלה שהכוחות אשר תמכו בתהליך הקודם התמעטו דרמטית, במקומם באו לידי ביטוי כוחות חדשים שהיו מעוניינים להוביל את העמותה בדרך שונה, דרך שמלווה ביתר כיוון ובפחות כוח. דרך, שלדעתי, הולמת יותר את הגישה של שיטת אלכסנדר.

אחת התוצאות החשובות של ישיבת המליאה האחרונה היא שהפסקנו את חברותנו בארגון הגג, ושינינו את מערכת היחסים בין יושב/ת הראש ובין הועד: הועד יוביל את העמותה ויושב/ת הראש י/תעסוק בעיקר בניהול ישיבות הועד.

אני מאמין ומקווה שהכיוון אליו פונה העמותה הוא חיובי ביותר. אני מקווה שבמהלך השנים הקרובות העמותה תתנהל כך שהיא תתמוך במורים, המעוניינים בכך, להתפתח באופן אישי בעזרת שיטת אלכסנדר ותעזור להם להעלות את רמת ההוראה שלהם.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה